88843088 - 88843025 - 88848075 - 88843137 - 09122038368 info@hlcgroup.ir

آموزش مبدل سریال به اترنت

RS232 Ethernet مبدل

کلیه مقالات

آموزش مبدل سریال به اترنت

ارسال شده توسط amini

 لطفا قبل از شروع مطالعه فایل تست وراه اندازی مربوط به مبدل سریال به اترنت را مطالعه فرمایید.

در ابتدا تغذیه ۶ ولت را متصل کنید تا LED تغذیه روی برد روشن می شود

سپس توسط کابل LAN مبدل را به یک هاب سوئیچ متصل کنید در این حالت LED روی سوکت LAN روشن می شود .که نشان دهنده این است که تغذیه سوکت LAN وصل شده است.

مرورگر اینترنت خود را باز کرده و آی پی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰  را وارد کنید.در صورتیکه کارت درست متصل شده باشد صفحه ای  ظاهر می شود که از شما PASS و USER  را می خواهد اگر تا به حال رمز خود را عوض نکرده باشید

                                                                                                                        User=admin

Pass=admin

در صورتیکه این صفحه ظاهر نشد حتما اتصالات کابل به هاب سوئیچ و روشن بودن هاب سوئیچ و همچنین اتصالات آن به کامپیوتر را چک کنید.

در بعضی از سیستم عامل ها ممکن است به دلیل داشتن Firewall سوکت LAN را قفل کرده باشند و یا اینکه درایور LAN کامپیوتر شما وصل نشده باشد.

در صورتیکه رمز را درست وارد کرده باشید صفحه ای شامل تنظیمات مبدل ظاهر می شود که می توانید IP  و شماره پورت و MAC  وbaud  و رمزهای عبوری را عوض کنید.

اکر تمایل داشته باشید اطلاعات سنسورهای خود را در بستر اینترنت ارسال کنید ویا از طریق اینترنت فعالیت های کنترلی داشته باشید می توانید با خرید یک IP ثابت یا به اصطلاح IP Valid از شرکت های ISP  وقرار دادن این IP  درون صفحه تنظیمات به راحتی این کار را انجام دهید.

در صورتیکه دستگاه اتصالی به مبدل سریال به اترنت دارای یک BaudRate  خاصی است می توانید این را در صفحه تنظیمات نیز تغییر دهید.

اگر دستگاه شما  رو باس RS485 و یا RS232  است می توانید برای اتصال این پروتکل ها به مبدل سریال به اترنت از magic  استفاده کنید.

زمانی که دستگاه متصل شده به مبدل سریال به اترنت داده هایی را به صورت سریال ارسال کند اطلاعات درون بافر مبدل باقی می ماند تا اینکه دستور in=?"" را از طریق پروتکل اترنت دریافت کند سپس اطلاعات را از بافر برداشته و بر روی اترنت ارسال میکند.

و اگر می خواستید اطلاعاتی را به صورت سریال به سمت دستگاه متصل شده به مبدل ارسال کنید با دستور "داده "out= اطلاعات را ارسال می کنید.   

مانند:out=1234  به این معنی است که بر روی سریال مبدل، داده های ۱۲۳۴ ارسال شود.

شماره پورت پیش فرض دستگاه ۸۰ است که همان پورت متصل به اینترنت است (که در قسمت IP قابل تغییر است).

در صورتیکه شماره پورت خود را تغییر دادید دیگر نمی توانید با مرور گر خود وارد صفحه تنظیمات شوید زیرا کلیه مرورگرها روی پورت ۸۰ تنظیم شده اند برای این منظور بایستی به صورت زیر عمل کنید

 : شماره پورت مورد نظرآی پی مورد نظر

۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰:۲۰

 

در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل فنی ، به منظور صرفه جویی در زمان و کسب اطلاعات کاملتر سئوالات خود را لطفا در انجمن مطرح کنید .

—————————————————————————————————-

  • سپتامبر 19, 2013

منتظر شما در کانال تلگرام شرکت هستیم

می خواهم از قیمت محصولات جدید مطلع شوم